Thursday, February 25, 2016

ANGIN RAJIN MENGEMAS TETIBA...

Penah gak terfikir seronoknya kalau dapat cuti panjang atau jadi full time house wife kan? Mesti umah aku kemas tersusun dari ruang tamu hinggalah ke dapur...Bila sentuh permukaan granite kat dapur pun boleh buat Iklan tv "hingga menciutkan!"
 
Aku pernah la datang angin rajin yang melampau..bila sepanjang hari dok mengemas..sapu sampah...mop lantai. Sesudah solat Subuh, aku mulakan dengan operasi basuh baju (guna washing machine ler).  Sementara tu aku sapu sampah dan mop lantai. Meja kat dapur aku jenis cermin tu memancar-mancar kilatnya. Bukan tu jer..sampaikan cabinet dapur pun aku lap (Almaklumlah cabinet aku warna putih..jadi kena lah rajin selalu lap yer)
 
Bilik air ketiga-tiga aku cuci..cam nak putus pinggang rasanya tapi dek kerana bersemangat nak mengemas rumah, terlaksana gak impian aku.
 
Ikutkan banyak lagi kerja yang aku plan nak buat. Aku nak tukar posisi perabut dalam umah. Tapi memandangkan sofa tu lagi berat dari aku...terpaksalah aku pendam jer hasrat tu. Hajat hati nak susun atur semula perhiasan dalam almari. Sejak renovate rumah hari tu, sebahagian perhiasan tu aku simpan dalam kotak untuk elakkan dari berabuk. Ikutkan list...banyak lagi yang belum selesai tapi badan aku dah rasa cam nak terbelah dua...kik! kik! bunyi cam baru belah plak...
 
Sudahnya aku ambik keputusan rehat sekejap...end up terlelap sampai ke tengahari..hambik ko! Kelam kabut bangun sebab fikir tak masak lagi..Bila ke dapur jer tengok hubby aku tengah mengacau gulai...Alhamdulillah dia dah masak rupanya..kesian tengok aku katanya..dah macam sayur bayam yang dicelur (Lembik!) Siap tolong aku jemur kain lagi...Siap vacuum carpet lagi kat ruang tamu..Nampak nau aku tido mati..tak dengar langsung bunyi vacuum tu..
 
Rasanya keja ofis pun tak seberat ni..Mau turun berkilo-kilo berat aku kalau hari-hari cam ni...huhu
 

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com