Sunday, February 21, 2016

SNOW TURUN DI MALAYSIA??

Pernah tengok pokok kekabu tak? Almaklum..aku ni nama je lahir kat Kampung tapi dibesarkan di KL..so tak penah tengok camner rupanya kekabu yang selalu orang buat bantal ni.
Kenangan balik bercuti masa kecik-kecik dengan arwah abah dulu..kami lalu berdekatan pokok kekabu depan rumah kakak abah. Masa tu, kekabu tu tengah luruh (boleh ke aku guna perkataan luruh yerk..) hentam ajelah yer..janji korang faham.

Aku time tu terpinga-pinga apa benda yang putih berterbangan ni..Dalam hati fikir tu lah salji!. Apalagi dengan perasaan excited yang teramat sangat..aku jerit pada Abah..Salji turun! Salji turun!
Abah mengiakan ajer..mmmph salji turun... Apalagi sepupu aku yang kebetulan ada kat situ dok gelakkan aku yang dah tak ingat dunia tu.

Bila dah dewasa ni..setiap kali nampak pokok kekabu ni ..teringat kisah salji tu..Hik! Hik!.


No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com