Monday, June 14, 2010

ANAK SAPA LAH NI....


Isu buang anak ni dah muak aku dengar. Boleh kata ari2 disajikan dgn cite isu buang anak. Bila difikirkan...aku rase nilai kemanusiaan di kalangan masyarakat kita ni mmg kian pudar..rasenya kita pon bole tabik tgk haiwan yg sayang pada anaknya berbanding dgn manusia spesis ni yg aku rase tak layak dipanggil manusia pun...

Penah dulu, kerajaan Malaysia mencadangkan pelajaran seks diajar di sekolah2. Dorang tak tau ke, rata2 student sekarang ni lebih advance berbanding zaman aku masa di bangku sekolah dulu.. Dari di terapkan pelajaran seks tu..aku rase lebih baik kalu pelajaran agama ditekankan di sekolah2. Sekurang2nya remaja tahu hukum hakam dan balasan dosa yg akan mereka terima jika melakukan dosa terkutuk tu.

Aku nak ingatkan ibubapa dan inagatkan diriku juga, bahawa tanggungjawab mendidik anak2 adalah tanggungjawab kita. Selidik dengan sape anak2 kita berkawan dan yg paling penting jadikan anak2 tu sebangai rakan kita supaya mereka bersikap terbuka dengan kita tanpa perlu mencari orang luar...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com