Thursday, June 17, 2010

MAHUKAH ANDA SPT MEREKA?

Saya terbaca artikel di Harian metro baru2 ini tmengenai kejayaan yg dimiliki oleh tokoh2 jutawan spt Robert Kuok, Ananda Krishnan dan Tan Sri Syed Mokhtar.

Apa yg menarik minat saya ialah kesemua mereka ni bermula dgn perniagaan (Bknnya makan gaji spt kita). Saya begitu teruja membaca kisah kejayaan mereka yg rata2nya bermula dari bwh..Kesungguhan mereka yg sanggup bersusahpayah dan mengenepikan keseronokan zaman remaja mmg memmbuahkan hasil yg membanggakan.

Sepatutnya lebih ramai org sept Kuok, Ananda & Tan Sri Mokhtar ini lahir di kalangan kita lebih2 lagi masyarakat yg terdiri dari kaum Melayu. Tapi sebagai org Melayu, saya mmg mengakui wujudnya budaya irihati dan hasad dengki di kalangan orang melayu sendiri. Pantang tengok orang lain maju, mulalah ada sifat ingin menjatuhkan org.

Mengapa kita tak jadi seperti org Cina yg saling membantu sesama mereka utk maju. Jgn salahkan mereka jika kaum ni mendominasi ekonomi di Msia. ni..Mereka ni punya prinsip, susah2 dahulu, senang2 kemudian. Tapi melayu kita? KITA ENJOY DULU!

Sedarlah wahai bangsaku..Masa tak menunggu kita!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com