Thursday, June 17, 2010

KERENAH PEMANDU DI MALAYSIA

Masyarakat di Malaysia ni mmg terkenal dgn sikap berbudi bahasanya. Tapi Oppss! tidak di jalanraya . Itu fakta yg wajib korang tau. Aku yang hari2 drive ke tempat kerja ni, rasenya dah berbakul sumpah seranah aku. Mana taknya, macam2 ragam yg aku jumpa...naik menyirap darah dibuatnya. Antara benda bodoh yg dilakukan oleh pemandu2 yg aku sebutkan tu cam yg tersenarai kat bwh ni:

1) Bawak keta cam siput ....tapi dok mandu lane kanan. Dah tu buat bodoh jer
mmg bodoh pun!!).

2) Potong Q atau masuk tanpa bagi signal. (ko masuk umah orang pun kena bagi
salam ..apalagi kalu nak memintas )

3) Ni yg paling aku tak gemor!Masa ni lah dia nak bersenda gurau, bercubit2 tan
dlm kereta. Mula le keta tu ke kiri kanan cam org mabuk tuak. Tak ke bahaya
kan nyawa orang lain gak tu..Romantis konon...Romantis Taik Kucing!!

Jadi, kalu sape yg masuk dalam spesis di atas tu..ubah2 ler etika pemanduan korang tu yek..Jumpa orang yg sabor tak pelah...tapi kalu jumpa aku...sok korang masuk surat khabor..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com