Thursday, July 26, 2012

3RD DAY DI BULAN PUASA

Kejap jer dah tiga hari kita posa kan...Mujur office kami ni balik awal. Kol 4, masing2 dah ada dalam keta sedangkan aku...last minute ada plak benda urgent nak buat...Alhamdulillah sempat sampai umah on time. Dalam keta lagi dah plan nak masak apa... Ate orang pompuan le katakan. Lain ler orang lelaki ni..balik umah kalu tak dok baca paper...dia tengok tv.

Hari ni aku masak ayam masak merah, peria goreng tepung, ikan pari masak asam podeh dan goreng ikan masin sket sebagai pembuka selera. Sempat gak aku menonton tv sebab aku masak memang cepat. almaklum...sumer dah ada dalam kepala..tinggal campak jer dalam periuk tu.


Hasilnya...jeng! jeng! jeng! terhidang ler juadah berbuka puasa yang lengkap. Sebenarnya aku lebih suka masak sendiri berbanding beli kat luar...terjamin kebersihan dan kesedapannya kan...Lagipun pesan omak den...kalu nak pikat suami..kena pikat perutnya dulu...suami sendiri tau..bukan suami orang!

Pesanan khas dari anak daraku..


No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com