Thursday, July 19, 2012

HADIAH BUAT PENGANTIN

Dah dekat nak puasa ni ada plak majlis kenduri kahwin yang kena attend. Mungkin depa nak menyambut posa together gether kot. Mula ler pening kepala akak nak memilih hadiah untuk pengantin nih.

Cam aku dulu..nasib baik ler tak terima hadiah bukan2 dari kengkawan. Mostly bagi pinggan mangkuk dan jugak barang elektrik. standard ler tu kan? So, banyak gak ler yang aku leh save tang situ. Berdebar gak masa bukak wrapping paper tu..takut kena gelak sebab dapat botol susu, baju baby, puting dan tah apa lagi ler hadiah merapu yang kengkawan aku dapat untuk weeding dorang.

Kot yer nak bergurau pun..jangan ler tang nak bagi hadiah kan...Ker korang tak mampu nak beli hadiah memahal..tu yang beli botol susu jer tu..kuang! kuang!. Sekurang2nya beli ler hadiah yang boleh dimanfaatkan dek dorang berdua.

Disebabkan dah selalu sangat aku beli barang elektrik kasik bakal pengantin ni..so aku decide nak bagi duit jer. Okay haper bagi duit sebab kengkadang hadiah barang letrik tu dorang dapat double atau triple. Apa ke jadahnya kalu dapat rice cooker sampai 3-4?

At least, hadiah duit tu korang leh fikir untuk beli barang lain yang tak de..Tak pun leh tambah2 untuk pegi honeymoon. Kan? kan? kan?
                                             Kalau nak boli omeh tok bini kau pon boleh!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com