Wednesday, July 4, 2012

INDAHNYA MALAM NISFU SYAABAN

Mungkin bagi orang lain..malam bagi mereka sama sahaja tapi bagi aku malam Nisfu Syaaban adalah hari paling bermakna dalam hidup aku. Indahnya malam Nisfu  Syaaban ni dalam bulan Islam..indah lagi ianya buat aku...

Korang nak tau mengapa kan? sebab malam ni lah pertama kali nyer aku melihat bumi Allah ni...Arwah abah penah bercerita tatkala aku dilahirkan....malam tu bulan penuh...terang benderang cahayanya. mengikut kepercayaan orang tua2 dulu kala..ianya mengambarkan bahawa hidup insan yang dilahirkan tu secerah bulan yang mengambang. Amin Ya Rabbal Alamin..Muga berkat doa arwah opah aku tu..benar2 lah hendaknya menjadi kenyataan.


Tapi hari ni aku terkilan sebab tak sempat nak merayakannya dengan bacaan yassin sebagai tanda kesyukuran diberi waktu untuk membuat kebajikan dan pahala sebanyaknya. Alpa nya aku Ya Tuhan..hinggakan boleh terlepas malam yang aku nanti2kan ni...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com