Thursday, July 19, 2012

RAMADHAN DATANG LAGI

Ramadhan datang lagi tapi kali ni aku sambut dengan linangan airmata. Betapa aku rasa kehilangan yang amat sangat dengan ketiadaan Abah. Mungkin bagi setengah orang perempuan, lebih rapat dengan emak tapi bagi aku, arwah abah lebih memahami aku..lebih tahu tentang kelemahan dan kekuatan aku.

Di saat aku di landa masalah..abah yang banyak memberi kekuatan semangat pada aku. Meskipun caranya berbeza dengan orang lain, namun dia ada cara tersendiri untuk menyelesaikan masalah aku. Terkadang..cara abah agak keras dan tegas, namun aku tau, dia mahukan yang terbaik untuk anak-anaknya.

Setiap kali ramadhan...hidangan yang paling digemarinya ialah pecal..itulah yang meruntun hati aku setiapkali terpandang juadah tu dijual di mana2. Setahun lebih dah abah pergi...masih segar segala2nya dalam ingatanku...gurau sendanya, leterannya..dan senyuman dan ciuman terakhir yang aku berikan padanya..semua tu terasa seperti baru semalam berlalu..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com