Wednesday, August 22, 2012

RIANG RIA DI PAGI RAYA

Kalau orang lain sibuk berlumba2 balik kampung, aku relax jer sebab "kampung" aku kat sini. Ada emak, adik2 dan kakak dah cukup meriah dah raya kami...

Memandangkan perut kenyang sebab sejak pagi diasak pelbagai jenis juadah lemang dan rendang habih sumer aku balun..so raya tahun ni , malas nau nak berjalan umah sedara mara. Mentelah pulak dorang ramai yang balik kampung. Nampak gayanya kena serang umah depa lepas raya ler. Nama lagi raya sebulan kan?

Aktiviti raya? Biasa ler..pepagi melawan tetamu yang datang...yang ramainya bebudak yang tah dari mana negerinya datang ke rumah mak. Biasa ler..bukan nak makan sangat pun...nak mengumpul koleksi duit raya ler.. Lepas pegi ziarah pusara Abah..kami memang tak der aktiviti pun..hanya bersantai dirumah melayan citer2 kat tv jer.

 
Anak bujang aku tengah excited mengajar cousinnya Prinsip Akaun.Mungkin disebabkan kekenyangan yang terlampau...manjang buang angin jer kejanya dia. Kesian aku tengok anak buah aku sorang ni..Disebabkan nak belajar punya pasal...tahan gak ler gas beracun yang dilepaskan kat tu.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com