Saturday, June 16, 2012

BERSARA DI UMUR 60 TAHUN?

Baru jer beberapa hari lepas aku dok mengira berapa lama lagi usia aku nak bersara.Lagi 8 tahun? Huhh..lama jer lagi mak oii aku nak bergelumang dengan angka2 ni...

Tapi tak semena 2 kuar plak berita kat akhbar yang umur persaraan akan di naikkan kepada 60 tahun. 60 tahun??..bior bebenor! Apa ceghite nyer yg buat dorang lanjutkan ke usia emas sedemikian?. Arwah abah dulu pun, aku tak kasi kerja lagi di usia hampir nak 60 tahun...aku plak kena ngadap komputer di usia yang camtu nanti. Entah nampak tah tidak mata aku time tu...

Hish! tak de sapa suruh aku stay pun...tu sumer terpulang pada individu samada ko nak tunggu ke tak?. Tapi yang tak sodap nyer tu gratuity tak dapek ler...sehinggit dua pun..duit gak kan..Congak punya congak, aku amik keputusan..kena teruskan gak sampai 60 tahun (kalu ada lagi nyawa ler).

Mesti ada yang tanya kan..naper berubah fikiran plak..Jawapan paling senang aku boleh bagi ialah...Aku belum cukup kaya lagi..Mana ler tau kan.. dalam tempoh tu, aku ada projek beli umah lagi ke?...Who knows kannnn....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com