Thursday, June 7, 2012

DARI 2 TINGGAL 1....

Berbalik2 perasaan aku tatkala nak melangkah kaki keluar rumah hari ni. Mana tak nyer, hari ni abang akan balik ke Kuantan semula untuk meneruskan pengajiannya. Dah berhari2 aku ingatkan supaya kumpulkan segala barang2nya supaya tak der yang tercicir nanti. Bukan dekat nak menghantarnya balik.

Alkisah nyer, baru pagi tadi anak bertuah ni pack barang dia..Mmmph..nak bising pun tak guna dah..aku plak nak amik EL ari ni tak boleh plak sebab 2 hero finance aku ni cuti  ber gather2 gitu..
Tapi kesian gak aku tengok dia pack barang sorang2 tadi.. Terasa macam aku ni cam tak de perasaan plak membiarkan dia terkial2 cam tu.

Dah biasa tengok dia ada di rumah tu, menolong aku dan ayahnya..tetiba rumahku jadik sunyi sepi tanpa gurauan dia...uwaaahh rasa nak turun berderai airmata ni. Tapi aku cuba untuk tidak jadik cengil cam selalu. Anak2ku makin membesar dan tak selamanya mereka harus di samping aku setiap masa. Suatu hari kelak, mereka akan pergi jauh jugak membawa haluan memasing.

Dari airmukanya aku nampak dan faham yang abang sedih untuk meninggalkan family nyer ni..tapi apakan daya kan.. Time dia bersalam dengan aku tadi pun..aku nampak wajah sedihnya tu. Tapi terubat dengan kad ATM yang aku beri padanya untuk dia withdraw duit belanjanya di sana.

Amboi!!!. dapat duit...hilang sedih nyerrrr. Lebih tersenyum kambing, bila aku cakap kat dia..kuar jer brapa abang nak pakai..Tak bermakna kasi kosong itu akaun nyerrrr...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com