Sunday, June 3, 2012

PENYELAMATKU DATANG JUA AKHIRNYA

Sejak ada assistant ni..ringgan sket kerja akak. Kalu tak tu..nak gi shi2 pun kena pospone ko. Endak plak budak ni memang ada back ground finance, senang sket akak ngajor nya. senang jer dia menangkap apa yang diajar.

So..boleh ler aku concentrate dengan tugasan tax aku yang kejap buat kejap simpan. Lega rasanya bila boleh tumpukan pada satu2 kerja tu sampai siap.But one more thing..aku ni tak reti ngajor orang..lebih2 lagi budak training. Tapi mujur ler dia ni okay dan penah ada experience keja kat tempat lain before. Rajin belajar perkara baru dan paling aku suka dia ni tak malu bertanya.

Dulu, penah gak aku dapat sorang assistant...mulanya nampak okay jer tapi rajin nau mengelamun masa buat kerja.Penah sekali tu aku suruh buat listing...dekat 2 jam gak ler aku biarkan..At last masa aku buat sport check...dia tengah tekun menulis....Bila tanya kerja dah siap ke belum..selamba jer dia jawab, "Belum puan..saya tengah buat sajak ni". Sajak! Sabor jer lah aku time tu... Ikut hati..nak jer aku rojakkan dia...tapi mengenangkan rasa simpati..ku tahankan jugak ler.

Moral of the story mory aku ni..kalu korang ada masalah peribadi..jangan ler campur aduk dengan kerja2 pejabat yer..

1 comment:

  1. buat sajak?
    biar betul..dia penyajak sambilan kot.hehe

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com