Sunday, February 9, 2014

KENALI PASANGAN ANDA

Kata orang, kalau kita dah lama bersama dengan pasangan kita, kita akan tahu dan memahami perasaannya. Dengan kata lain, kita akan tau kesukaan dan kebenciannya. Betul ker?? Aku tak setuju 100% berdasarkan pengalaman aku sendiri.

Bukan aku jer malah my BFF pun mengadu cam tu jugak. " Dah lebih 10 tahun kahwin dengan sipolan ni..aku masih tak faham perangai dia". Haah!!! maknanya bukan aku sorang jer lah yang face problem camni...Ingatkan aku jer yang tak faham dengan perangai hubby aku meskipun dah nak masuk 22 tahun usia perkhawinan kami.

Cam perempuan ni, biasanya suka exposed perasaan mereka. Apa yang mereka suka dan tidak. Jelas sangat! Tapi sang suami ni suka benar berahsia malah susah nak mempamerkan karektor mereka. Paling teruk tu, susah sangat nak ucap sayang pada isteri. Belum lagi bab2 jalan berpimpinan  tangan dengan isteri..Mungkin sang suami ni rasa ego mereka jatuh kot kalau berbuat demikian. Sungguh tak faham aku..

 
Kemesraan tu bukan hanya terjalin waktu bercinta sajer...
 

Yang heran tu..masa bercinta dulu, boleh jer buat semua tu. Tapi bila dah halal...lain plak citernya kann...Aku rasa elok sebenarnya sang suami ni pegi balik kursus perkhawinan plus kursus kauseling belajar bagaimana nak mengharmoni dan mengekalkan hubungan cinta suami isteri ni.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com