Sunday, February 16, 2014

TAMAN IDAMANKU

Bila meneliti majalah tentang hiasan taman ni..punyalah teruja aku. Macam-macam gaya.. stail Bali ler..stail Desa la. Dalam banyak-banyak ni, aku paling suka stail ala Inggeris yang banyak bunga-bungaan dan hiasan sampingannya.

Segar bijik mata dengan bunga-bungaan segar ni..
 

Bagi yang punya laman yang tak berapa luas cam umah aku ni..di syorkan lanskap yang cenggini pun dah cantik kan?. Ada rumah burung  dan kalau nak tambah cantik , boleh letakkan replica itik (kesukaan akak ler tu...) di bawahnya. Dan untuk tambah cantik lagi, boleh dihiasi dengan kolam mini dan dikelilingi bunga-bungan Inggeris. Terasa damai jiwa apatah lagi waktu balik kerja penat-penat tu kan?

 
Angan-angan aku bila dah extend rumah nanti, aku nak buat buaian kat atas berandah cam ni. Mesti seronok menghirup udara pagi dan duduk bersantai malam-malam sambil merenung bulan..(ceewah..cam orang bercinta plak)
 
Kalau sapa-sapa ada laman luas kat belakang umah, bolehlah tiru gaya camni...damai nyerrr...
 


 

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com