Sunday, February 9, 2014

SENIWATI PUJAANKU

Semua orang ada pelakon pujaan memasing..Bukan pelakon sekarang maksud aku yer tapi pelakon lama yang masyur namanya. Kecantikan semulajadi yang dimilikinya dan bakat lakonannya membuat aku meminatinya sejak kecil lagi.

Penah tak dengan nama Latifah Omar?.Pelakon cerita Bawang Merah Bawang Putih tu..Lakonannya bersahaja malah kalau cerita sedih memang dia berjaya membawa watak dengan berkesan sekali.Aku suka tengok kecantikan asli yang dimiliki pelakon ni. Tahi lalat pemanis di bibirnya menjadi daya tarikan pelakon ini.

 
Bezanya dengan pelakon sekarang ni..lebih kepada rupa dan seksi semata-mata. Bila beraksi depan kamera...cam tiang telefon keras kejung...Bila dikritik tak pandai berlakon, melenting. Cuba lah belajar cara pelakon-pelakon dulu menghayati sesuatu watak tu. Nampak real dan tak macam baca buku bila melafazkan dialog.
 
 
Kecantikannya masih terserlah di usia tuanya

Pelakon seperti Latifah Omar ni adalah diantara  peakon yang gigih dan komited dalam kerjayanya. Bukan sekadar menempel dan menjadi penyeri dalam industri lakonan. Dia di antara pelakon yang mempunyai bakat tersendiri yang dianugerahkan Tuhan untuk mewarnai dunia perfileman kita.
 
 
Harapnya akan ada pelapis bagi pelakon berbakat seperti ini di masa akan datang. Al-Fatihah untuk arwah Latifah Omar....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com