Sunday, October 18, 2015

BERUNTUNGNYA ANAK-ANAK ZAMAN SEKARANG..

Betapa berbezanya zaman aku dulu jika nak dibandingkan dengan anak dara aku ni. Serba serbi mencukupi..Bukak jer mulut..pastinya dapat apa yang diminta. Zaman persekolahan aku dulu, nak beli buku rujukan pun kena fikir 2x. Bukan takut nak meminta tapi aku memikirkan kesusahan abah menanggung kami berlima yang bersekolah ketika tu.
 
 Caya tak kalau aku kata yang aku cuma ada buku rujukan Maths (tu pun cikgu paksa beli) time sekolah rendah...dan buku sains untuk sekolah menengah (Tu pun cikgu suruh beli sebagai rujukan mengajar dia) dan aku rasa bersalah sangat mintak pada abah ketika tu...Jadi orang gak aku kann...
 
Lain dengan anak dara aku ni..satu subjek sampai 2..3 buku rujukan dia. Siap carikan kelas tuition lagi seperti yang diminta. Pergi kelas tuition pun berhantar berambik demi memastikan anak selamat. Tak payah nak turun naik bas cam aku dulu..Tu pun buat muncung itik kalau terlambat sampai...
 
Nak hp baru dengan alasan cikgu tuition nak tukar waktu kelas senang pakai whatapps jer. Hp lama katanya tak der whatapps...okay ayahnya belikan. Nak ballpen pun tak mo yang biasa..tak best menulis konon...beli kan gak...
 
Ada subjek yang aku masih boleh ajar dia..aku akan ajar. Time aku dulu, usahkata nak ngajar..temankan aku belajar pun tak der wehhh. Aiks baru aku ingat.. mak penah ajar aku Maths time aku sekolah rendah dulu...cara macammana nak bahagi...mudah caranya.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com