Sunday, October 25, 2015

TAK KENAL TAK CINTA KAN...

Teringat aku lagu  "Kau tak tau siapa diriku..hanya Tuhan yg tahu..." nyanyian Aida Jebat tu. Memang la first impression kita jumpa seseorang..kita judge dia dari sudut kita sendiri. Kadang-kadang tu bila kita dah rapat dengan dia baru kita tau..owh tersasar jauh rupanya penilaian kita terhadap seseorang tu.

Aku ni salah seorang hamba Allah yang tak selalu betul dalam menilai seseorang. Contohnya hubby aku jer lah. First impression..tengok muka dia jew...perkataan yang keluar dari hati nurani aku...Hem! such a boring person...(Sorry jer dear..). Tapi bila aku dah kenal dia..tanggapan aku tu jauh terpesong sebenarnya...Aku dengan dia ada chemistry yang kuat sebenarnya...iyer lah kann..aku ni kan tercipta dari sebahagian dari tulang rusuk dia..mih! mih!.

 

Kesimpulannya, jangan menganggap apa yang terbentang di hadapan mata kita tu adalah reality hinggalah kita menyelami dan mengenal ia secara lebih rapat.



No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com