Sunday, October 11, 2015

PENGORBANAN ATAU TERKORBAN...

Berkorban apa saja...harta atau pun nyawa..itulah kasih mesra..sejati dan mulia...puitis sungguh bait lagu Allahyarham P Ramlee ni. Bila diteliti kata-kata beliau dalam lirik lagu ni..buat aku faham..begitu besarnya sesuatu pengorbanan tu dan bukan mudah untuk melaksanakannya..

Tapi pengorbanan yang bagaimana yang dimaksudkan..dan perlukah ada pengorbanan jika akhirnya memakan diri sendiri kelak. Untuk membahagiakan hati seseorang..perlukan kita melukakan hati  yang lain???.

Itulah aku...yang zahirnya seorang yang nampak kental sifatnya tapi cepat terusik hatinya. Ada masanya aku mengambil pendekatan untuk mengalah dari segala segi tapi bila teringat pesanan seseorang untuk terus memegang kata-katanya sampai bila-bila...aku jadi rasa bersalah untuk memungkiri janjiku dengannya.

Tuhan..beri aku petunjuk agar jalan yang dipilih tak merosakkan hati sesiapa...ibarat menarik rambut di dalam tepung..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com