Monday, October 19, 2015

NAMPAK MEWAH TAPI ADA CITER DI SEBALIKNYA..

Bila kita lihat orang berbelanja mewah..pergi bercuti di luar negara...apa yang kita fikirkan?. Tentunya kita mengagumi cara kehidupan dia dan terfikir untuk jadi seperti dia..Kan? Kan?. Jangan nak tipu yerrr..

Tapi kawan2..apa yang anda nampak tak semestinya melambangkan kehidupan sebenar orang tu yer.. Mana ko tau dia ni tah2 jenis yang tak beringat masa depan. fikir nak enjoy seronok jenjalan tapi balik jer surat tuntut hutang boleh buat novel! Sapa nak jawab tuh!.
 
Kengkadang ko tengok kereta menjalar berhenti sebelah ko kat traffic light. Mesti ko terfikir kan...seronoknya orang ni dapat kereta mewah cenggini. Tapi penah tak ko fikir yang empunya keta tu tak lelap tidur malap memikirkan keretanya tu bakal ditarik bebila masa jew?. Sekurang-kurangnya kita ni walau kereta tak besor mana tapi loan kereta bayar setiap bulan..
 
Ko tengok plak cara dia berpakaian..mengalahkan retis lagi tapi disebalik tabirnya...kad kredit pun dah sampai limit.Sekurang-kurangnya pakaian kita ni idok ler berhutang dan bayar cash okay!
 
Belajarlah bersyukur dengan apa yang ada...Kalau korang terfikir nak jadi macam orang yang camni..orang yang kaya raya di mata korang tu sebenarnya lagi berharap untuk jadi macam korang yang bebas dari hutang tau tak...So hargai apa yang dianugerahkan kepada korang sekarang ni dari berharap pada benda yang mungkin akan membuat hidup korang huru hara!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com