Tuesday, April 5, 2011

DI MANA KAWAN NAN SETIA

Kawan di waktu ketawa senang dicari tapi bila kita sedang menangis..orang yang selama ini kita anggap sebagai kawan dan rakan setia menghilangkan diri entah di mana.

Di waktu Abah sihat, memang ramai sekali kawan2 yang datang untuk menemaninya ke sana sini..Abah pulak jenis orang yang tak lokek mengeluarkan duit untuk kawan2nya so ternyata mereka mengambil kesempatan diatas kebaikan Abah.

Yang sedihnya bila Abah terlantar sakit..cuma dua tiga orang jer kawan yang paling setia dengan Abah datang menjenguk bertanya khabar sedangkan yang lain usah kata nak datang...telefon bertanya khabar pun tidak.

Berbeza waktu dorang sakit dulu..Abah ni dijadikan umpama bibik yang menghantar makanan setiap hari. Telefon jer teringin nak makan apa...Insya Allah, Abah akan cari dan belikan..Apa yang aku kesalkan...bila dia sihat, Abah tak diingatnya langsung malah sepi tak bertanya khabar pun!

Mungkin Allah tu nak perlihatkan pada Abah, yang mana satu yang dinamakan sahabat dan yang mana cuma kawan dikala senang!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com