Thursday, April 14, 2011

DIA PUN MAKHLUK ALLAH JUA


Aku ni bukanlah penyayang sangat dengan binatang ni tapi tak ler sampai ke tahap untuk menyeksa malah mencederakan binatang apalagi makhluk yg menjadi kesayangan ramai ni.

Masa di pejabat, Baby telefon dengan suara tersekat2 peh tu siap menangis lagi. Sebagai emak, tentu ler aku ni panik bila dengar anak dara aku ni nangis teresak2 cam tu. Rupanya kucing kesayangan dia tu luka teruk dan darah mengalir. Mungkin sebab dah biasa tiap kali dia luka jer...aku letak minyak gamat, tu gak ler yang dibubuh kat badan si Chiko tu.



Yang kelakar nyer..lepas Baby titiskan jer gamat tu kat luka dia...habih gamat tu dijilatnya...Aku plak rasa loya semacam sampai hilang terus selera aku nak makan malam tu.Chiko plak cam takut dengan aku sebab aku memang tak kas chance dia masuk umah sebab tak mau bulu dia bersepah2. Tapi semalam, aku beri kelonggaran kat Baby utk merawat dia. Tu pun aku suruh dia letak dalam kotak.

Siapa lah yang punya perangai kejam sampai sanggup menyeksa kucing sedemkian rupa. Memang tak berperi kemanusiaan langsung!Orang camni memang layak ditukar jadi binatang ajer..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com