Tuesday, April 5, 2011

PAHITNYA UJIAN NI...

Bertuah bagi orang2 yang dapat menerima ujian dari Allah dengan hati yang sabar dan redha dengan takdir yg telah ditetapkan. Ujian seperti kesakitan, kematian dan kesengsaraan mampu diterima dengan hati yg lapang...

Mampukah aku sekuat dan setabah mereka?. Yang pasti...separuh dari jiwaku seakan pergi bila menerima berita Abah menderita kanser paru2 stage ke 4!. doktor kata nothing they can do melainkan cuma membuat abah bertahan...Kalau korang di tempat aku, tabahkah korang mendengar berita pahit seperti ni?

Aku penah diuji dengan ujian yang maha getir yang membuat aku hampir hilang pedoman tapi ujian kali ini rasanya lebih berat untuk aku tanggung dan aku tak pasti..bila tiba masanya nanti..adakah aku sekuat korang yang penah kehilangan org tersayang dapat merelakan semua ini.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com