Sunday, August 7, 2011

BABY PITAM...ALA SIAN NYERRR.

Hari Sabtu, kami buat majlis berbuka puasa kat umah adik aku di Ulu Kelang. Dah makan segala juadah..berbual panjang lak..baru ler balik umah memasing. Tah kenapa, aku bole lupa kunci jam..

Alkisahnya celik bijik mata jer..amik ko! dah kol 6.05 pagi! Kesian hubby dengan anak dara aku...Sebagai semangat untuk dia terus berpuasa tanpa sahur tu, aku ajak dia shopping beli baju raya di Medan Tunku. Anak dara aku ni sebijik ikut opah dia. Kalau sakit, dengar nak bershopping, sepantas kilat sembuhnya. Terapi yang biasa aku gunakan untuk mengubat mak..hihi

Sepanjang berasa di sana , tak de plak ler yang berkenan di hati. Pusing punya pusing, tetiba baby bagi tau dia pening...nak duduk kejap. Dia nak balik tapi time tu mukanya tetiba pucat lesi dan badannya sejuk semacam. Boleh.. dia tak bagi tau aku yang dia nak pitam!.

Hubby aku dukung dia sampai ke Masjid India yang berhampiran. Ingat hati nak cari air untuk basahkan kepalanya. Lorr..air pun tak de kat paip luar tu!. Masa aku suruh dia berjalan ketepi dinding tu..tetiba badan dia lembik terkulai...Nasib baik ada sorang hamba Allah tu datang memicit kakinya..Hubby aku time tu minta baby berbuka puasa tapi dia berkeras nak teruskan jugak. Jam time tu dam sekitar 5 lebih...Sayang gak kan kalu nak bukak..

At last...kami balik tangan kosong...tak pelah yang penting baby selamat..Risau aku tengok mata dia cam terbalik time pitam tu..Trauma aku tak hilang lagi sejak pemergian Abah...jangan ler apa2 terjadi kat anak2 aku pulak..Nauzubillah..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com