Wednesday, August 17, 2011

NYESAL TAK SUDAH...

Orang sumer sebuk shopping beli baju raya. Aku? Hah! ni yang nak nangis nih..sehelai pun tak de tau...Semalam hubby aku ajak gak pergi beli baju utk aku tapi nak jadi citer, aku rasa penat semacam plak semalam.

Mana tak nyer..pepagi lagi kuar umah gi bayar cukai pintu...Dekat RM600 gak ler rabak poket aku. Tak bayar kang...due date nyer 31hb Ogos ni. Aku cukup pantang bayar penalty tau!. Selesai mendermakan duit ke MPS, aku pergi plak ngecek gate yang di buat di rumah sewa aku. Ialah kan..sebelum bayor, kena tengok dulu hasil kerjanya.
Kerja dia okaya tapi penyewa aku ni yang tak okay!. Tak ada gate, komplen nak gate..cermin motor pecah ler...suar hilang ler.Bila dah buat, pintu pagar tu ternganga luas tak bertutup. Nanti ler korang! memang nak kena tarbiah jugak dorang ni!.

Sudahnya..aku kepenatan dengan hari yang panas terik. Ni baru dunia ni kak Tipah oii...sok kat Padang Mashyar tak tau ler aku...Beria2 hubby aku ngajak, siap cakap lagi, you jalan ler pelan2...penat kita berhenti. Hah! yer lah tu..buatnya aku pengsan cam baby ari tu..tak kan ko nak dukung?


(Susah sangat..aku beli kain jer...tapi sempat ke lagi nak tempah?)


(Ni pun akak berkenan..tapi Baby bising..tak sama kaler dengan baju raya dia)
Ingat hari Jumaat ni aku nak gi shopping dengan my sister in law. Tapi yang leceh tu emak pun ikut..aku bukan tak suka bawak emak tapi ke cerewetan nyer yang aku tak tahan tu. Pergi 5..6 buah kedai..alih2 kedai yang mula2 gak yang dia nak patah balik.
Nak beli alas meja katanya...ye ler tu...silap haribulan dia beli baju lagik...awal2 dia dah ada 2 pasang.

Ni ler kata orang ..tolak tuah...kalu aku pegi semalam...dah selamat!Huhu...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com