Monday, August 15, 2011

KUIH RAYA


Sana sini orang sibuk membeli kuih raya yang pelbagai rupa dan warna tapi aku respect tol dengan ipar aku sorang ni yang lebih suka kuih yang dia buat sendiri. Lebih imat dan sedap katanya. Betul gak bila difikirkan.



Aku penah gak terkena dulu masa ghairah beli kuih kat Medan Tunku. Nampak kaler nyer..meriah giler beb..nama kuih pun boleh buat air liur meleleh ler..Bila rasa...semua sama. Rupanya depa ni uli tepung ,marjerin ,gula tah apa lagi bahan tu sama jer peh tu buat acuan lain2..tambah kaler yan pelbagai. Tipah tertipu ler akak masa tu. Nyesal tak sudah...Nak pulang balik kuih tu pun..tokeh kuih nyer pun tah dah balik kampung.

Baby paling suka menolong Maksu nyer membuat kuih ni..Sampai nak monteng tuition ler sok nyer...Peh tu sebuk suruh aku plak buat kuih sendiri. Aku ni tengah tak de mood nak menguli tepung ni tapi aku janji dengan dia..satu hari nanti, aku akan ajar dia buat kuih sendiri...Happy sakan dia...Tah2 hangat2 taik ayam jer budak nih...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com