Thursday, August 11, 2011

EH! AKU PLAK YANG KENA..

Bila tengok iklan Buffet Ramadhan kat hotel2 ni..cam biasa setiap tahun, aku akan bawak adik beradik berbuka puasa bersama2. Arwah Abah.. masa nilah nampak begitu gembira bila nengok anak2 nyer berkumpul. Memang berselera dia makan time tu..

Hari ni..hati aku jadi tersentuh bila salah seorang dari adikku menolak pelawaan aku..alasannya..arghh buat airmataku jatuh menitis. Biasa lah kan..adik beradik, carik2 bulu ayam, lama2 bercantum juga. Tapi lain kes nyer dengan adik aku yang sorang ni.

Mungkin dia kecil hati waktu aku menegur sikapnya yang tak henti2 berselisih faham dengan adik yang sorang lagi. Dah ku terangkan..yang aku tak menyokong mana2 pihak sebab bagi aku, kedua2nya ada silap masing2.

Salahkah aku sebagai kakak menegur kalian yang kadangkala membuat keputusan tanpa ada pertimbangan dan akal yang waras?. Adik2ku...Abah kita dah tak ada.. bersatulah..janganlah korang berpecah belah. Tak terfikirkah korang camner keadaan Abah yang tak tenteram dengan sikap keras kepala korang masing2.

Aku tau malah faham..sejak dulu Abah sering pertanggungjawabkan aku untuk mendamaikan adik2 yang bergaduh sesama sendiri. sebab itulah, aku tak kisah korang marah atau nak menjauhkan diri dari aku. Sekurang2nya ..aku dah jalankan amanat arwah abah untuk menyatukan kalian semua.

Sudahlah Ramadhan tahun ni, aku bersedih kehilangan abah...korang plak menambah duka yang sedia ada...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com