Tuesday, August 9, 2011

HANGIN SEMEDANG !

Kalau lah aku tak fikir yang aku tengah berpuasa di bulan yang mulia ni..mau jugak aku maki orang yang komplen kat MPS tentang kereta yang aku parking di luar kawasan rumah.

Bukannya kereta aku tu mengganggu lalu lintas atau parking cam India mabuk todi. Kalau nak dikirakan..bukan kereta aku jer yang parking kat luar rumah. Kebanyakan penghuni kat area tu semua ada kereta lebih dari satu. Mengapa plak kereta aku saja yang terima notis. Cam ada double standard plak MPS ni!.

Dulu aku pernah buat aduan tentang satu tadika yang seringkali menghalang kami penduduk kat situ untuk masuk ke lorong tersebut. Dorang main parking ikut suka suki opah dorang jer..Di horn pun..dia buat bodoh jer. Memang bodoh ler pun!. Dua kali aku buat report tapi sampai la ni..MPS tak ambik tindakan pun. Kereta aku yang parking elok tepi rumah tu yang diintai dorang plak.

Semalam hubby aku tanya neighbour sebelah umah..samada dia ke yang komplen kat MPS. Pandai berlakon rupanya Hindraf sekor ni!. Biasalah kan...orang dah berak tepi jalan ..tak kan ngaku..tapi kat notis tu tulis kereta aku diletakkan berhadapan rumah dia..Kalai ikutkan kereta aku parking tak lebih seinci pun masuk kawasan umah dia sedangkan dia kalu parking kereta main ikut sedap tunggang terbalik. Selagi tak menghalang laluan aku..ko selamat ler.

Aku tau..dia komplen sebab dia sebenarnya nak letak keretanya kat situ..Poraaaah! tak kan aku bagi..Dah ko hitamkan nama aku kat MPS tu..ada hati plak nak letak kereta kat kawasan aku. Aku ni..kalu orang baik..aku memang baik tapi kalu ko hati jahat...aku seribu kali jahat tau!.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com