Wednesday, December 5, 2012

BERCUTI DI CAMEROON HIGHLANDS

Akhirnya..berjaya gak aku pegi bercuti ke Cameron Highlands!. Oleh kerana kami pegi 2 keluarga, so kami menyewa di Ros chalet di Tanah Rata. Rumah yang cukup besar dengan 2 bilik. Memandangkan cuma nak tidur semalam jer jadi tak derr ler aku beria-ria membuat BBQ segala.

Kami ke sana ikut Tapah. Jalannya tak ler sempit cam dulu...okay gak ..On the way nak ke Tanah Rata tu kami singgah jap kat Ringlet tempat air terjun.. Tempat kenangan Abah dan emak bergambar berdua... Sedih rasanya aku tengok tempat yang penah mencatatkan memori indah bagi kami ni. Di situ pun ada souvenir di jual untuk pengunjung yang datang.

Siang okay jer..semua eksyen...tak pakai baju sejuk pun.. Nah kau! bila malam menjelang...sejuk beku wehhh. Katil queen size tu aku share dengan hubby dan baby tapi tak berupaya memanaskan badan. Naik kejang kaki dibuatnya. Tak yah pasang aircond atau kipas. Nasib baik ada water heater, kalau tak, mau aku tak sentuh air sebab rasa cam air sejuk kat dalam peti ais tu.

Di chalet kami ni, tokehnya ada mengusahakan ladang strawbery yang betul-betul sebelah umah kami tu. Anda boleh merasai pengalaman  memetik sendiri buah strawberi tersebut denga harga yang berpatutan. Aku ni bukan ler pengemar tegar so setakat merasa strawbery yang dicelup coklat tu pun dah memadai.

Kemudian kami jalan-jalan kat Brinchang..banyak souvenir di jual di sini tapi semuanya gambar strawbery. Naik fening akak!.Overall enjoy beb dengan udara segar dan jauh dari hiruk pikuk  kota.

Time turun ke KL..badan akak dah lain macam..demam sampai tahap mengigil satu badan. Sempat gak makan durian yang dijual orang asli di tepi jalan. Peh tu, sepanjang jalan, aku tidur di ribaan hubby sebab hero aku si Abang yang drive keta pegi balik.


No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com