Sunday, December 16, 2012

EXAM DAN AKU

Musim exam dah lepas..ni time depa nak relaxkan minda. Bercuti bersama famili...Teringat masa aku sekolah dulu, emak ngan abah jarang ler tanya aku bila exam ?..dah prepare ke?...

Berbeza dengan aku yang dah bergelar Mama ni...sampaikan Baby pun panggil aku "Mama Kalut" . Kureng asam tol anak dara ni...Bila fikir-fikir balik, betul gak katanya aku ni kalut. Mana tak nyer, anak yang nak exam, aku yang cam puyuh nak bertelur!

Cam Abang kat Kuantan tu...agaknya mesti dia boring sebab aku dok tanya dia bila exam?..Dah ulangkaji belum...bla..bla..bla...Apa yang aku dengar cuma ayat slow dia...berbunyi "Yer mama...baekkk mama...Nampak nau telinga dia dah sendat dengan pesanan ringkas lagi bermakna dari aku tu.

Aku bukan apa..faham bebenor sikap anak bujang sorang ni..kalau tak diingatkan selalu, maka alkisahnya akan pelupa lah dia akan tujuannya aku hantar ke Kuantan tu!. Bukan makan angin tepi laut dan bercanda di pasiran pantai cam Sudirman dengan Kak Nita tu...tapi untuk belajar!

                                        Abang...Baby...Mama nak cenggini boleh dapat tak???
Usah kata Abang yang jauh di Kuantan tu aku pot pet kan..ni! the only one anak dara ni yang mengisi masa dia dengan main ipod manjang. Habis bateri jer...dia sambung i-tab plak...Buku teks yang dah lama dapat tu pun tak penah...aku ulang yerk..tak penah dia sentuh!. Mau tak "azan" aku kat dia.Kang kalau aku buat undang2...kata aku ni diktator ala Hitler plak!

1 comment:

  1. rasanya mak bapak zaman sekarang lebih alert ttg pelajaran anak2.mak pak saya dulu pun jarang ambik tahu,penah ayah saya igt saya ambik pmr.sedangkan saya dah nak spm masa tu.bukan x ambil peduli tp sbb tak tahu (mak pak saya tak sekolah tinggi)
    tp mereka mendidik kami menjadi orang

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com