Thursday, December 6, 2012

DRAMA MELAYU

Aku ni bukan ler peminat tegar drama melayu ni tapi kengkadang tu tengok gak time aku free.Aku nak share dengan blogger di luar sana tentang apa yang aku perhatikan dalam drama melayu kita ni.

1.     Dalam citer tu, mesti si suami cam ikut jer cakap bini. Bini dia plak buat keputusan dan suami tak berani  membantah.

2.     Kengkadang tu, aku perasan gak yang jalan ceritanya cam tak munasabah...Contohnya, orang yang teraniaya tu terus menerus dianiaya dan tak berpeluang untuk membalas.Dah tau orang tu berniat jahat,masih percaya dan teraniaya manjang. Cam tak reti berfikir...

3.     Kebanyakannya jalan citer sama jer. Pasal keluarga kaya yang menguruskan syarikat. Projek sana, projek sini...

4.    Paling boring bila ada producer yang masih skema jer jalan citer dia...masih di takuk lama. Bergaduh pasal  berebut pompuan. Wehhh..zaman ni bukan zaman orang bergaduh berebut pompuan lagi dahh...

Tak heran ler kakak aku lebih minat tengok drama Tamil lagi. Alasannya...jalan citer dia lebih menarik dan yang penting tak boring.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com