Tuesday, July 27, 2010

BAHASA SMS


Aku paling tak suka kalu tima sms yg terlalu ringkas ejaannya. Memang ler sms tu tujuannya utk hantor message singkat tapi kalu dah singkat bebenor pun tak guna gak sebb aku tak faham sepatah haram pun.

Anak aku si abang ni kalu ngator message mmg nyakitkan ati..udah ler pesan macam2, guna plak bahasa sms dia yg tah ke haper tu! Sudahnya aku plak terpaksa call dia tanya, kamu cakap ape shaf, mama tak faham...Dia plak gelakkan aku...Hish!

Aku sebenarnya tak suka sgt praktikkan bahasa sms ni bukannya ape.. sebb dah terbawak2 sampaikan aku nak hantar email pun hampir tertulis bahasa sms. Contohnya "you" aku tulis u jer. nasib baik ler aku check dulu before send, kalu tak tu malu wehhh...

Moral of the story..sms ni ok..singkat dan cepat. Cuma satu jer lah yer, jgn salah gunakan tepon korang tu hantar message yg bukan2, pada orang yg "bukan2".

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com