Tuesday, July 6, 2010

DENDAM

Korang penah tak dendam dengan seseorang sampai tak leh maafkan orang tu? Dendam yg aku maksudkan ni bukan dendam rindu asmara yer tapi dendam membara atas perbuatan seseorang.

Aku penah dengar rancangan motivasi Dato Fazillah Kamsah. Katanya untuk hidup yg lebih ceria, diantaranya ..sebelum tidur, maafkan orang yg membuat salah kepada kita. Betul! memang itu yg aku lakukan pun....TAPI cuma dalam ramai2 hamba Allah ni..aku masih tak boleh memaafkan dosa yg penah dia lakukan pada aku. Dosa mengkhianati aku!.Selama ni, aku fikir dia cam orang lain gak, yg tak kan tergamak melukakan hati perempuan sejenis dia tapi aku silap...Kepercayaan yg aku bagi rupanya dibalas dgn racun.

Yang buat aku dendam dengan dia ni..sebb dia masih menafikan perbuatan dia sedangkan aku tahu mmg dia orang nya yg cuba merosakkan keharmonian rumahtangga aku. Aku ni bukan mudah nak dengar dari mulut orang...kecuali aku siasat sendiri.

Walaupun dia cuma menutup pekung di dadanya tu dengan sumpah keramat yang dia buat...ramai kengkawan dia tahu sikap buruk dia tu yg berselindung disebalik wajah yg selalu perasan lawa tu..lawa ker ??? Kata orang , berani kerana benar..takut tu kerana salah...Kalau betul dia dipihak yg benar, kenapa takut bila aku nak bersemuka dgn dia dulu? siap bagi aku no hp yg salah lagi..walhal aku dah tau no hp sebenar dia.Saje..aku nak tgk sejauh mana kejujuran dia.

Tak pelah...tapi kau perlu ingat hidup ni umpama roda..hari ni kau kacau hidup orang...esok lusa giliran kau akan tiba malah lebih teruk dari tu Tuhan balas....Itu doa aku untuk orang yg keji mcm ko tu.Tunggu je lah!
Kalu time tu ko tak insaf gak, tak tau ler apa aku nak kata...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com