Sunday, July 4, 2010

MIMPI - MAINAN TIDUR KAH?


Kata orang, mimpi tu mainan tidur. Tapi aku penah dgr seseorang yang arif mentafsir erti mimpi ni berkata mimpi adakalanya membawa petanda untuk kita.

Dulu aku kerap bermimpi masuk kesebuah rumah yg mempunyai banyak bilik. Rumah tersebut terletak menghadap laut. Kata orang, tu tandanya nak masuk rezeki. Aku rasa ada betulnya gak tafsiran mimpi aku dan dah jadi kenyataan pun.

Tapi aku cukup risau kalau mimpi masuk toilet yg kotor..Maknanya ada lah hamba Allah yg nak mengenakan aku tu. Memang pasti! Dan kata penafsir mimpi tu lagi kalau kita bermimpi tentang banjir atau air..kita akan mendapat rezeki yg tak disangka2. Tapi AWAS! kalau bermimpi bertemu budak kecil...bermakna SAKA atau gangguan syaitan seperti sihir sedang mendekati kita.

Apapun maknanya mimpi kita tu..jangan lah taksub sangat! yang penting, sebelum tidur tu, pastikan badan kita "bersih" dari segi rohani dan jasmani utk mengelakkan dari dihantui dengan mimpi yg datangnya dari syaitan.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com