Friday, July 16, 2010

CINTA ZAMAN REMAJA


Setengah org mudah untuk jatuh cinta tapi berbeza dengan aku sebb masa sekolah dulu..aku ni kira anti dgn lelaki. Masa aku tuition Form 5 kat Kg. Baru, ada le sorang mamat ni dalam diam dok admirer aku..Siap bagi surat lagi .Tapi tulah..even dia ni kategori budak baik tapi masih tak mampu membuka pintu hatiku.

Paling aku tension dgn sorang mamat ni yg suka menunggu aku di bwh pokok. Bila nampak jer kelibat aku, muka dia happy semacam..rajin menegur aku tapi yang kelakar tu tak penah dia sebut nama aku dgn betul. Ari ni panggil aku Noraini, sok lusa Rohana. Kwn rapat aku perasan gak dgn sikap dia ni..mula ler mengusik aku tapi aku jwb bkn taste aku ok!. Dia siap pesan dgn aku, jgn dok ckp tak suka...nanti satu ari kita suka dgn orang tu bagai nak rak...heii! selisih jawab aku.

Betul kata dia..Tak kenal maka tak cinta. Lepas SPM..dia rajin berutus surat dgn aku tapi aku tak balas hinggalah Tuhan bukakan pintu hatiku utk melihat keikhlasan hatinya. Aku penah berdoa selepas solat, Ya Allah jika dia terbaik utkku, maka Kau dekatkan lah dia padaku..tapi kalu sebaliknya...jauhkan dia dari hidupku..

Kini, dia insan yg paling rapat dan dekat dihatiku...Korang penah dengar tak lagu Broery Marantika yg ada ayat puitis yg berbunyi..."Kasih..apapun adanya dirimu..aku akan selalu sayang padamu"...Itulah ayat yg ku tulis pada Valentine Kad pertama yang ku kirimkan padanya...

Lirik lagu penyanyi Adira "Ku ada Kamu" tu mengambarkan ciri2 perwatakannya yg membuat aku jatuh hati padanya...sememamgnya dia sumber kekuatanku. Dia rakan dan juga suamiku yg tersayang..(Ada orang jeles tu...aku tau!!!)

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com