Monday, July 5, 2010


Oh Kome! doroyan dah berbunye..!! musim Durian dah tiba!! aku ni memamg hantu durian. Tapi baru2 ni kena batuk la plakkk. So emak siap warning aku yg durian tu panas ler ..kang sakit ler...Arghhh aku tak kira!! Dengan muka seposen, aku pujuk gak hubby beli durian tu...Mulanya dia ingatkan aku gak, pesanan penaja dari ibu mertuanyer tu tapi dialog aku akhirnya mencairkan gak hati dia utk membeli..Sayanggg hubby aku nie...

Kalau ikutkan, abah aku memang ada dusun durian kat kampung tapi arwah pakcik aku yg tolong jaga...malah tolong "menjual"kan nyer sekali...Kini bila dia tak de..anak2 dia plak mewarisi hasil dusun durian we all tu. Tiap kali musim durian tiba, penuh ler bonet keta tu dgn durian..Tak teringat lansung yerr sepupu korang @ pemunya dusun ni. At least call ler suruh balik kampung, merasa durian sebijik dua..

Tapi betul gak kata hubby aku, dari kita balik ke Perak tu, baik le beli jer kat KL ni..dengan toll, minyak lagi...cost durian tu jadik mahal plak.

Dulu setiap kali beli durian, mesti aku hantar skit kat abah...tapi kali ni Abah menolak sebb dia pun batuk gak tapi lagi teruk dari aku sampai suara dia pun dah jadi Ramli Sarip...bila bercakap, angin jer kuar..kesiannnn Abah.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com