Sunday, July 18, 2010

PERSIAPAN RAYA

Pagi2 lagi mak telefon aku..remind tentang plan dia nak ajak aku gi Gulati's kat Wangsa Maju. Nak beli baju raya katanya. Kami sebenarnya dah plan nak pegi kedai buku utk mencari buku latihan tuk Abang..tapi hubbyku desak gak aku utk bwk mak..Heran aku dgn mak ni..baru2 ni adik aku belikan kain utk bajuraya..sampai RM400 lebih reganya.Peh tu dia beli lagi sepasang kain dari cousinku. Beraya sakan orang tua ni..aku pun belum buat persiapan apa2 lagi.

Aku memang ler terfikir tuk beli baju dah siap jer.Malas nak gi tempah kat tailor nanti ade jer alasan dorang..dah byk tempahan ler...tak tima lagi ler..Sampai sana, rambang bijik mata aku bila tgk kain2 tu..Reganya memang le boleh tahan..tapi hish! aku plak yg tak boleh tahan...melayang gak duit hubby aku...(Sape suwuh ikot kan..keh keh. Tema aku dgn baby tahun ni ialah merah..

Tahun ni kitaorang tak tau nak beraya kat mana. Al-maklum family sumer kat sini kan. Tapi anak2ku suka beraya di kampung sebb ada suasana raya. Boleh pasang pelita dan main mercun kata bebudak tu. Lagipun dapat merasa suasana mengacau dodol, bakar lemang..sesuatu yg tak penah dirasai oleh aku dan anak2 ku..

Walau dimana kita beraya, yg penting kita raikan bersama insan2 yg tersayang. Tak sabar menanti Ramadhan...nak solat terawih bersama2 hubby dan anak2 mcm tahun2 lepas!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com