Tuesday, July 12, 2011

Aku cukup tak suka dengan sikap segelintir manusia yang mengamalkan prinsip..reta aku reta aku ..reta orang ..reta aku. Semalam tidur aku terganggu gara2 memikirkan sikap jiran rumah sewa aku satu ni.

Buat masa ni, aku sedang dalam proses untuk membuat pagar. Mulanya waktu pembinaan bangunan tu dulu, aku nak buat open concept kononnya..tak mau ler pagar2 bagai. Lagipun, ini memudahkan orang2 untuk lalu di kawasan rumah aku ke kedai runcit berhampiran.

Tapi aku plak yang teruk sebab mentaliti orang2 kat situ cam orang dusun mana tah. Buang sampah merata2..Sudahnya aku yang kena sapu dan nak harapkan penyewa, depan rumah dorang pun tak bersapu!. Yang buat aku bengang semalam ni, pakcik belakang rumah aku tu, siap cakap kat kontraktor tu..dia tak bagi tutup pagar kawasan umah aku tu..siap bagi arahan suruh buat cam laluan untuk dia senang nak ke kedai depan.

(Kalau aku buat camni pun...rumah aku kan?..)

Hello pakcik...aku ni jenis tak suka dan tak penah usik orang apalagi menceroboh hak orang lain. Tapi cara ko tu meniupkan angin kemarahan aku. Tu tanah aku, kawasan aku..sukati aku ler nak buat pagar ke...Tembok Besar Cina ker...



Pantang tol aku bila orang lain mengarahkan aku buat itu ...di kawasan aku sendiri. Sapa dia yang besar nau power nya tu nak mengarah2 orang? Ketua kampung? Lawyer? majestret?...Sebelum aku sound pakcik ni..baik ko duduk diam2 kat umah ko tu.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com