Tuesday, July 26, 2011

OLE-OLEH DARI KAMPUNG

Dua hari kawan aku cuti...sunyi rasanya..Almaklum, dia ni cam penyeri kat office ni. Masa dia cuti tu..department aku ni cam baru lepas dilanggar garuda.. sunyi sepi cam tak de penghuni.

Tup2 dia balik..nah ko! dia bawak ole-ole khas dari Kedah. Durian!. Apa lagi bebudak office ni pepagi breakfast durian kat tangga belakang. Nak jadik citer tu..aku posa lak hari ni so amik bau jer lah..

Mula2 tu okay ler..Lama-kelamaan, aku pening plak sebab bau durian ni dah memenuhi ruang..fresh ler katakan.

Teringat aku pengalaman bercuti di kampung masa kecik2 dulu...Masa tu sepupu mengajak amik durian. Kami ni tunggu ler kat pondok kecil kat dusun tu kalu2 ada durian yang gugur. Excited sangat maklum ler pengalaman pertama.



Bup! bunyi cam durian jatuh! Aku pon apa lagi, melompat turun dari pondok tu terus berlari ke bawah pokok durian. Tetiba aku dengar suara orang ketawa berdekah2...Rupa2nya, anak saudara aku (namanya anak saudara..tapi tua lagi dari aku) mencampakkan seketul batu..Sajer nak mengenakan kami. Marahnya aku masa tu, Tuhan jer tau..memang dia ni terkenal dengan suka menyakat masa kecik2 dulu. Dah besor ni..tah camner jadik ustaz lak! Keh ! Keh!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com