Thursday, July 28, 2011

KONTRAKTOR MELAYU...BAGUS KER?

Sebagai orang melayu of coz ler aku berazam untuk membantu kaumku sendiri bangkit maju setanding dengan kaum lain. Tapi apa citer nyer kalau kaum sendiri yang makan kita balik nih.

Aku dalam proses membuat rumah kedai dan iklankanlah untuk mencari kontraktor. Apalagi tak menang telinga ler asyik menyambut telefon dari yang berminat. Macam2 perangai yang aku jumpa..Yang bercakap berdegang dengung tapi bila tanya sebutharga dia teragak2.. cam tak penah ada experience jer.

Pilih punya pilih dapat ler aku kontraktor melayu paling hampeh dan sengkek penah aku jumpa. Orang nak berniaga, dia pun nak berniaga tapi kualiti keja memang out!. Dah ler modal tak ada, aku gak yang kena kuar duit dulu untuk dia mulakan kerja..alih2 kerja tak serupa bikin..cam taik !Yang kita suruh dia tak buat, dia plak memandai cam rumah tok ayah dia punya!


(Projek yang terbengkalai)

Paling aku marah tu, bila kerja tak siap, dia buat muka tembok minta duit lagi dengan alasan duit yang aku bagi ari tu dah terpakai. Tak de masa aku nak layan kontraktor murahan cam ni melainkan menyaman dia. Jangan ingat ko boleh senang duduk atas duit yang aku keluarkan hasil keringat aku selama ni. Sesen pun aku tak halalkan malah aku akan tuntut di mahkamah nanti.

Semuga ianya memberi pengajaran kepada kontraktor lain yang tidak amanah malah tidak menghargai pertolongan orang macam dia ni!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com