Friday, July 1, 2011

KATA HATIKU YANG TERLUKA...


Waktu aku tengah berkemas2 dalam bilik...cousin aku telefon. Rupanya dia menjemput kami sekeluarga datang ke majlis perkahwinan anak sulungnya. Beria2 benar dia menjemput. Siap sms kan alamat dan minta aku simpan no. handsetnya.

Apa yang aku nak citer kat korang ni..ialah perasaan aku waktu tu.Memang dia gembira tapi dalam masa yang sama, aku sedih malah terkilan dengan sikap sepupuku dan adik beradiknya. Waktu mendengar berita pemergian Abah tempohari. Tak seorang pun nampak batang hidungnya hinggalah sekarang.

Mungkin dorang boleh bagi alasan tak sempat hadir sebab kematian Abah tu mengejut saja tapi tak kan lah telefon pun tak sempat kan?...Sekurang2nya kehadiran mereka dapat menenangkan hati emak yang merupakan emak saudara mereka yang paling dekat.

Waktu emak mereka meninggal dulu pun, aku balik menziarah..Bukanlah nak minta budi tu dibalas cuma aku amat terkilan sikap mereka yang tak berperasaan tu. Malah sikap mereka yang acuh tak acuh di atas kesedihan yang menimpa kami adik beradik membuatkan terbit dendam yang tak penah wujud sebelum ini di hatiku.

Maaf kerana aku tidak akan hadir di majlis kalian...Kalau dengan cara ini pun , kalian masih tidak memahami yang kalian telah melukai hati aku...terserah..

Terus terang aku katakan, aku tak rugi jika kehilangan saudara seperti kalian..Apalah ertinya punya saudara tapi hanya untuk disisi tatkala kita berada dalam kegembiraan sebaliknya kesaorangan bila berduka.

Mungkin aku tak sepatutnya mengeluarkan kata2 sedemikian..tapi tahukah kalian yang aku benar2 terluka dengan sikap kalian??

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com