Tuesday, July 12, 2011

TAK BERSIH MANA PUNNNN...


Pepatah ada mengatakan seekor lembu membawak lumpur...habis semua terpalit!. Tu ler yang terjadi kat aku masa hari Jumaat lepas. Disebabkan rajin sesangat, aku balik 1 jam agak lewat dari biasa. Ada sket discussion dgn legal staff.

Aku lupa la plak..Ambiga kepala sweng tu dah mula nak buat perhimpunan yang kononnya bersih sangat ler tu...Tak tau nyer..aku dan orang2 yang tersadai kat jalan tu dah berserabut kepala!. Mana tak nyer..aku sampai umah jam 12.16 tengah malam okay!. Nasib baik ler aku tak jumpa Ambiga tu...kalau tak...dah lama dok bawak tayar aku...



Tak faham betul lah aku dengan pengikut2 perhimpunan bersih tu yang rata2nya berbangsa Melayu. Mengapa lah sanggup dibiarkan diri tu jadi "Kaldai" pompuan tu dan segelintir pemimpin yang gila kuasa, gila pangkat dan macam2 giler ler!

Korang berpanas berhujan hanya kerana nak berhimpun sia2 sedangkan semua tu sebenarnya untuk kepentingan orang2 tertentu jer. Tang mana "bersih" nye kalau merusuh, merosakkan reta awam?. Tak cukup dengan tu..menyusahkan rakyat bila jalanraya ditutup cam yang aku lalui ari tu. Orang camni ke yang korang nak angkat jadi pemimpin...Sanggup bersekongkol dengan orang luar semata2 untuk mencapai apa yang dihajati. Dalam erti kata lain ..sanggup menjual bangsa sendiri!!



Renung2kan lah bagaimana peritnya kita waktu dijajah dulu atau korang ni memang teringin kot nak makan ubikayu cam zaman Jepun dulu?. Rasa aku, korang yang join perhimpunan ari tu tak belajar sejarah kot..tu sebab buta hati dan buta kayu tentang semangat cintakan negara.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com