Monday, July 25, 2011

DUGAAN BUAT ABANG..

Hari kami tengah sibuk buat persiapan untuk majlis tahlil arwah Abah pada 24/7/2011 lepas, Abang sibuk plak berkemas utk balik ke Kolejnya di Pahang. Sedihnya.. aku tak sempat menolong dia mengemas kain bajunya cuma memberi dia wang saku utk perbelanjaannya di sana.

Dia happy ler sebab 1st time dapat bawak ketanya ke sana..Murah hati menumpangkan kawannya..aku pun suka gak sebab leh temankan si abang nih. Alih2 dapat panggilan telefon..Abang kata temperature naik. Lorr ..apalagi yang tak kena nih. Keta tu dah ditukar macam2 termasuk tayar. Sanggup aku berabih demi anak kesayangan sorang ni..alih2 ada lagi benda yang spoil.

Sepanjang perjalanan dia balik ke Kuantan tu..setiap perhentian R & R dia berhenti utk menyejukkan keretanya. Selama tulah hati aku di sini tak tenang malah tak senang duduk di buatnya. Nak panggil formen..hari Ahad plak tu. Aku dah macam ayam tercabut bulu jer ari tu..Macam2 yang terbayang di kepala aku...

At last, Abang berjaya gak sampai ke Kuantan dengan selamat...Hero Mama ler katakan...panic camner pun still control...Hari ni..terbang lagi duit aku RM400 untuk beli spare part baru ketanya. Tak per lah kan..duit boleh cari tapi keselamatan dia yang paling aku utamakan....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com