Wednesday, July 20, 2011

HATI TU ORI KE TAK?

Bukan Cina kalau tak menipu...bukan melayu kalau tak berdengki...korang penah dengar tak ayat2 ni...bukan ayat2 cinta tapi ayat pedih yang penah aku dengar so far.

Aku bukak topik ni sebab terbaca keluhan sorang rakan fb aku yang keciwa dgn sikap sorang hamba Allah ni yang memperlekehkan bisness dia. aku pun heran gak dengan sikap manusia ni. Dah kau tak berminat nak membeli barangan tu..tak yah ler kutuk bagai nak rak.

Tak ada paksaan dalam pembelian tu pun. Jadi, aku pun tak nampak apa masalahnya yang sampai dia mengutuk2 barangan orang tu.Siap bagi tau tu...dia lebih rela pakai beg plastik dari IKEA asalkan ori.


Ori ke tak..yang penting...cantik!

Sampai cam tu sekali kah mentaliti orang melayu kita yang tak mahu tengok bangsa sendiri maju?...yang difikirkannya bukan nak menyokong tapi nak membantutkan usaha orang jer!!

Tak kisah ler samada barangan tu ori ke tak...yang penting hati kita ni yang mesti ori tanpa ada rasa irihati dan bongkak sesama manusia. Pada rakan fb aku tu...teruskan usaha anda..jangan mudah patah semangat dengan orang2 yang sebegini. Jadikan ianya satu semangat untuk anda berusaha lebih gigih.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com