Friday, July 11, 2014

DIARY LAMA MENGIMBAU NOSTALGIA

Pagi tadi, masa aku sibuk mengemas kabinet almari  dah lama berkurun tak buka...terjumpa sesuatu yg lama dah aku cari...Diary aku tahun 1990..Diary tu sajer aku simpan sebagai kenang2an sebab terlalu byk memori indah aku tika tu.

Tak sangka...banyak yg aku dah lupa tercatit kat dalam diary tu Tanggal 5/5/1990 rupanya hubby aku 1st time datang beraya kerumah. Kemudian disusuli dengan date kami yg pertama pada 10/7/90. Itulah kata orang tua2..ikan di darat...asam di laut..dalam periuk bertemu juga..Siapa sangka kan? Kami lost contact tahun 1983..akhirnya dipertemukan walaupun masing2 dah membawa haluan sendirI.

Waktu mula2 dia melamar dulu..aku tanpa teragak2 setuju sebab aku pasti dialah yang dapat menjaga aku sebaiknya. Menjadi nakhoda dalam rumahtangga dan dapat membimbing aku sebaiknya.

Biarpun Diary tu dah usang..tapi aku tetap akan menyimpannya sebagai kenangan paling terindah dalam hidup aku..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com