Thursday, July 3, 2014

TERSERLAH BUKTI CINTANYA.

Sepanjang aku sakit ni, tugas aku di rumah diambil alih oleh hubbyku sepenuhnya. Dari membasuh pakaian hinggalah menyediakan makanan untuk bersahur.Semuanya dipastikan dekat dengan aku supaya aku tak perlu bangun dari tempat duduk.

Kata orang, masa kita ditimpa kesusahanlah kita akan mengenali orang yg benar2 mengambil berat tentang kita. ..yang sanggup mengorbankan masa dan tenaganya untuk kita. Dia..hubbyku yang sejak aku ditimpa musibah hinggalah sekarang masih tak jemu2 melayan kerenah aku.

Kadang2 aku realise gak aku ni adakalanya baran tapi dia tetap sabar dengan perangai aku yg tak semengah ni. Tah la...sejak aku camni..aku cam rimas tak semena2. Mana tak nyer..dulu biasa jalan cepat..kali ni nak bergantung pada tongkat ke mana2.

Diam2 aku mengakui kata2 seorang makcik yg kujumpa sewaktu hari pernikahan aku 21 tahun yg lepas."Beruntungnya ko Hani dapat Raos ni...dia baik orangnya. Kini...aku faham apa erti "kebaikan" yg dimaksudkan...

Terima kasih Ya Allah..kerana telah mengurniakan pendamping dan teman hidup yg dapat menerima aku seadanya. Ya Allah..berikan aku kesempatan untuk menjaganya...menyenangkan hatinya dan menjadi isteri terbaik buatnya. Muga Engkau membalas setiap kebaikan yg diberikan hubbyku...Aminnnn.

# Teringat janjinya ..akan menjaga dan melindungiku selagi ada nyawa di badan...so sweet dan masa tu airmata aku laju jer kuar..terharu dengan kata2nya... Cengil nyer aku....


No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com