Tuesday, January 13, 2015

PINTU GERBANG AKU DAH DIPASANG..

Huhu...nak share dengan u olls tentang pintu kayu yang baru kontraktor pasang petang tadi. Pintu Bali ni penah aku citer kat u olls dulu. Masa aku ambil gambar ni, pintu ni baru dinaikkan rangkanya..ukiran di kiri kanan dan kepalanya belum dipasang lagi.


Abaikan yer perkakas yang bersepah tu..




Sebenarnya aku lebih suka jika pintu tersebut diletakkan di tengah menuju ke  dry kitchen tapi memandangkan ada beam yang menjadi halangan di situ..maka terpaksa ler aku ubah kedudukannya.



Ni ler asal dinding tu sebelum diletakkan pintu Bali tu. Pintu yang sebelah tu asalnya bilik air yang aku pindahkan ke belakang. Ini untuk membolehkan bilik tidur disebelahnya jadi bertambah luas.

Plan dinding kosong sebelah tu aku nak gantung cermin yang aku beli kat kedai jati tempohari. Sekadar hiasan agar dinding tersebut tidak kelihatan kosong jer..

Berkali-kali aku tengok pintu tu...dan seriously aku suka!. Adalah sket kelainan dari rumah orang lain yang penah aku kunjungi. Waktu mula -mula hubby aku beli pintu ni dulu..bising gak mulut aku mcm murai tercabut ekor. Iyerlah kann..nampak pelik jer masa mula-mula aku tengok..dengan reganya yang tak semengah..

Nanti kalu dah siap sepenuhnya..aku post lagi yer..Tungguuuuu....



2 comments:

  1. As salam hanie...nnt dh siap post picture pintu ye...sy pun otw tgh renovate dapur...tp sy bt sliding door je kt entrance wet kitchen...slm knl dr sy...thanks sudi jengah blog sy...

    ReplyDelete
  2. Walaikum salam Rozana...Happy dpt kenal dgn u. Cuba tgk blog saya yang terkini. pintu gerbang tu dah di pasang sepenuhnya

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com