Wednesday, March 30, 2011

BERGAYA DGN CAMERA

Terlanjur dah cuti tu, aku & famili pegi ler merayau2 kat Jln TAR..Sajer nak cuci2 mata peh buat passport kan. Hubby aku suggest beli camera memandangkan camera kami dah rosak..Lupa tah saper pinjam terus hancusss!

Singgah kat Pertama Kompleks tempat hubby aku beli video cam dulu. Cina guy ni pun cam dah kenal benar dengan hubby aku. Mana tak nyer..kat sini jer lah dia beli tape, bateri untuk video cam nyer. Aku plan nak beli camera yang simple, ringan dan yang paling penting murah tapi kena ada kualiti...Ada ke? Ada kak oii..tinggal lagi ko kena pandai ler survey...

Kat kedai cina ni aku tak berapa berkenan tambah lagi tak banyak pilihan. So aku decide nak jalan2 dulu walaupun amoi kedai tu menurunkan rega giler2.. Untung aku tak beli ko! Kat atas tu, ada kedai camera lebih banyak dari kedai dia.

Bila ditanya pilihan Abang...mak datuk! Tinggi nyer taste anak bujang aku ni...Camera yang rega dekat 3 ribu siap ada lensa tu yang dia aimed!. Ikutkan aku, tak minat langsung sebab camera ni berat dan besor..susah aku nak bawak ke hulu ke hilir. Bawak video cam tu pun..dia merungut2..Reganya tu...memang buat aku berfikir 100x sebab aku ni tak perlu beli camera mahal2. Bukan nya kerjaya photographer...yer tak?

Finally..aku jumpa camera "pujaan hatiku". Akan ku abadikan gambar dan memori kami ketika percutian di Indonesia nanti. Tungguuuuu!!!!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com