Monday, March 21, 2011

PELIK TAPI BENAR !

Dah dua hari berturut2 aku mengalami sesuatu yang pelik.Pelik tapi benar...mungkin korang pun penah mengalami apa yang aku alami ni tapi bila fikir2 balik seremmmm plak rasanya.

Dua hari lepas, masa aku dan anak bersantai di ruang tamu, tetiba tercium sesuatu bau yang amat familiar sangat! Bau rokok tembakau cap nenas kegemaran arwah datukku. Bau tu memenuhi ruang tamu kami. Yang peliknya..bukan aku sorang yang tercium bau tersebut tapi kedua2 anakku.

Masa tu memang bulu roma meremang..mana taknya, datukku telah lama kembali ke rahmatullah di Mekah dan bau tembakau dia tu memang dah dilupakan. Tup2 baunya berlegar di sekitar kami.

Dalam ketakutan tu, aku sempat gak bercakap...kalu Tok nak lawat anak cucu tok silakan..tapi janganlah takut2kan kami. Aku pun tak tau naper boleh terkeluar perkataan tu dari mulut aku. Paling pelik nyer tu..bau tu beransur2 hilang seolah2 dibawa seseorang keluar.. Fuhhh! nasib baik ada bebudak ni..kalu aku sorang time tu..mau aku angkat kaki..langkah seribu lari ke rumah emak!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com