Monday, March 14, 2011

KLINIK UPSR DAH MULA...


Ibu bapa mana yg tak nak tengok anak2nya berjaya dalam hidup kan? Begitu gak aku yg mencuba berbagai cara utk memotivasikan Baby yg akan menduduki exam UPSRnya this year.

Sabtu dan Ahad lepas, aku daftarkan dia ke Klinik UPSR anjuran Berita Harian di UIA. Dia ni..bab2 pergi kursus ke camping ke..paling ler excited tahap gaban. Ikutkan..aku penat betul nak menghantar dia tapi gagahkan diri ni gak sebab nak bagi semangat kononnya..Kebetulan kat sana ada pameran jualan Kamus elektronik yang popular sekarang ni BESTA!.

(jangan Hangat2 tahi ayam udah ler yerrr)
Baby ni memang dah lama nak kamus ni so masa salesgirl tu bagi demo..dia pun sebuk ler menerangkan pada aku dan ayahnya kebaikan kamus ni mengalahkan dia yg jual kamus tu. "Adik, boleh ler tolong kakak promosi kamus ni" budak tu mengusik dia...Baru ler nak tersipu2 malu...Perangai dia ni sebijik cam opahnya..pantang orang jual barang ..mesti nak membeli.

Tapi..bagi aku duit bukan segala2nya. Untuk memastikan kejayaan anak2ku, aku sanggup berabih. Kalau lah usaha tu boleh dibeli dengan wang ringgit..akan aku beli jugak.Terpulanglah pada anak2ku untuk membalas pengorbanan yang dah kucurahkan ni.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com